سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خدایا! از تو هدایت در گمراهی و بینایی در کوری و راه راست در بیراهه درخواست می کنم . [امام صادق علیه السلام]

 
 
مبارزه در کونگ فو تو ا(یکشنبه 87 آذر 17 ساعت 5:2 عصر )

بیشتر مردم میپرسند اگر در کانگ فو خشونت نیست پس مبارزه برای چیست؟

یاد گرفتن کانگ فو ومبارزه وضربات دست وپا برای تجاوز وخشونت نیست بلکه آمادگی وتوانسازی برای دفاع از خود وآزادی خود واندیشه انسانی است. کسی که در راه طریقت دانایی میکوشد باید در دفاع از خودواندیشه انسانی خود نیز دانا باشد – پس مبارزه در کانگ فو دروازه دانائی است مبارزه در کانگ فو زد و خورد خیابانی  نیست  بلکه اهدافی چون غلبه بر ترس- مبارزه با ظلم و ستم و جهل انسانها رادر پی  دارد و همیشه می آموزیم تا حقیقت والای انسانی رادرک کنیم وراه ورسم مبارزه با خود وخواسته های غیر انسانی و مجهو لات را کشف کنیم.

وهدف نبرددر فرهنگ ایرانی کانگ فو چنین است:

هدف نبرد پادافراه  (کیفر) آتش افروزان است که راه ورسم  همبستگی وهم آهنگی نخواهند و فروغ اندیشه را بگسلند.

پس هدف کانگ فو  هم  آهنگی وهمبستگی انسانها در راه انسانیت است وقتی ما قوی باشیم  ( از نظر روحی وجسمی)  بیگانگان جرات حمله به پایگاه تفکر واندیشه وفرهنگ مارا نمی کنند . پس باید در دفاع از فرهنگ واندیشه ایرانی انسانی خود نیز دانا وقوی باشیم.

بطور کلی مبارزه کانگ فو مبارزه با ترس وظلم وستم برای آزادی انسان تا آخرین قطره خون است که در بخشی از سوگند نامه کانگ فو می خوانیم: از روی فرین پی پشتیبان نبرد نیکی با بدی هستم.

که منظور مبارزه را در جمله ای کوتاه بیان میکند.

یکی از خصوصیات کانگ فو توآ روح مبارزه است که درهمراه بتدریج با زحمت وتلاش فراوان در طول زمان بوجود می آید وهمراه کانگ فو در عین تواضع وفروتنی جسم وجانش آرام نیست – در کاروکوشش است  می کوشدتا آگاه شود ودیگران را آگاه کند.

تکنیکهای کانگ فو

در هنر کانگ فو 73000 تکنیک ترکیب عکس العمل سازی وجود دارد تکنیک یک رابطه فنی و ریاضی میباشد.وترکیب یک عامل شیمیایی و عکس العمل سازی از عوامل فیزیکی میباشد .این حرکات طوری طراحی شده اند که در هر خط (فرم)  نسبت به پیشرفت همراه در طول تمرین حرکات از ساده به مشکل رفته رفته کامل میشوددر اثر تمرین تکنیکهای کانگ فوماهیچه بدن درزوایای خاصی تقویت شده و هماهنگی اعصاب وعضلات به حد اعلای خود میرسد استقامت بدن بیشتر شده وقدرت قلب افزایش می یابد-تنفس تنظیم شده وبا درست نفس کشیدن جلوی خستگی بدن گرفته می شود و در بعد روانی نیز با اجرای تکنیکهای کانگ فو روح انسان نشاط وشادابی خاصی یافته وبه آرامش می رسد که باعث روشن بینی ونوآوری وهماهنگی کامل روح وجسم میشود.    

از همین الان که وارد فنون کانگ فو میشوید توصیه میکنم که هیچ وقت در چنگال خشم گرفتار نشویدوهمچنان انچه را گفتم بیاد داشته باشید وراه مقابله با خشم را چنین بیان کرده اند:

1.     پرورش بدن وتقویت مزاج

2.     اجتناب از مجازات

3.     عادت دادن خود به تامل و تفکر

4.     پرورش وتقویت اراده

5.     استمداد از حس غرور وعزت نفس

6.     جلب توجه خود به موضوعی تازه

7.     شستن دست و صورت با آب سرد

ودر بخشی از سوگند کانگ فو میخوانیم:

می کوشم تا همچون فرهنگ درخشان دیرینه خود روان مردم گیتی را به نیروی راستی ومنش پاک توانا سازم تا آشتی پدید آورم .

پس کانگ فو قدرت آشتی وصلح بین انسانهاست.

بزرگترین شجاعت فرو بردن خشم است

بنیانگذار کونگ فو توآ (استاد ابراهیم میرزایی) در ســـال    1351  در خصوص بدنســــازی در کونگ فو توآ آنرا بدین شرح توضیح میدهد:

اصولی که در کونگ فو توآ اهمیت دارد ابتدا شناسایی نقاط حـساس بدن و کـارایی هر کــدام از آنها و نقشــی که می تواند در بالا بردن توانایــی بـــدن ایفا نماید مــی با شد.

بدنسازی به سه قسمت تقسیم می شود که عبارتند از:

1- بدنســـــــازی ضربه ای

2- استـفاده از ابزار بــرای بدنســــــازی

3- بدنســـازی وذن

حال به توضیح هر کدام از آنها می پردازیم:

1- بدنســـــازی ضربه ای :

برای بالا بردن قدرت و استقامــــت عضلات وارد کردن ضربه بـا استفاده ا زضربات دست و پا به نقاط مختلف بدن میتوانداستقامــــــت عضلات در بـرابـرضربات  افزایش داد.

2-استفاده از ابزار برای بدنسازی:

وزنه و دیگر وسایل بدنسازی در ایجاد حجم بدن مـوثر است.ولی استقامت را در برابر عضلات ایجاد نمی کند،قدرت عضلانی را تقویت میکند وهیچگونه نقشی در استقامــت  عضلانی در رزمی ندارد.

 تکنیکهای د ورانی کونگ فو تـوآپیچش وقفل وکوبش منحصربه فرد آن تناسب اندام را ایجاد می کند.

3- بدن سازی و ذن:

شناخت بدن و توانایی آن نقش اساسی در بالا بردن بدن و تـقویت آن دارد.ایجاد اعتماد به نفس در برابر مشکلات و تحمل سختیها بدن را در آزمونگاه خودمتبلور می سازد و رشد بدن را د و چندان می سازد.

آمادگی روحی در تمرینات کــونـگ فو توآ بسیار مهم است

کونگ فو برای زندگی 

درکانگ فو هیچ مقامی  وجود ندارد و همیشه بالا ترین درجه پایین ترین مقام را دارد.با این فلسفه ما مقام استادی و شاگردی نداریم چون استاد اغلب آموخته های خود را به شاگرد تحمیل می کند . به جای استاد و شاگرد در کانگ فو توآراهبروراهدان و همراه وجود دارد.راه به معنای روش فلسفی ومکتبی است.راهدان کسی است که راه را میداند ومی نمایاند وراهبر کسی است که ایده وراهی را به جامعه ارایه می دهد و همراه کسی است که مختار است که آن راه را انتخاب کندو ادامه دهد  یا در طریق دیگری گام نهد.

 

 

 







بازدیدهای امروز: 4  بازدید

بازدیدهای دیروز:0  بازدید

مجموع بازدیدها: 3771  بازدید


» اشتراک در خبرنامه «